FANDOM

CleanerbotIW-stubicon.jpgЦя стаття містить багато граматичних/синтаксичних помилок, або безглуздого тексту, який важко зрозуміти. Можливо вона була перекладена з іншої мови.
Будь ласка, виправте помилки та приберіть цей шаблон.

Deus Ex ([deɪ.əs ˈɛks], дослівно лат. «бог із») - культова комп'ютерна гра, шутер від першої особи, рольова гра в стилі кіберпанк.

РозробкаРедагувати

Розроблена американською студією Ion Storm, видана англійською компанією Eidos Interactive 22 липня 2000 року.

Була добре прийнята як гравцями, так і критиками, отримала кілька нагород «Гра року» і була багаторазово названа однією з кращих ігор в історії.

СюжетРедагувати

Дія гри розгортається у вигаданому антиутопічному світі Землі 2052 року. На планеті починається економічна катастрофа, уряди слабшають і з'являються потужні терористичні організації, розвивається пандемія смертельної невиліковної хвороби - «Сірої Смерті».

Гравець діє від імені спецагента антитерористичної організації, створеної для боротьби з цим хаосом. Сюжет гри має в своїй основі відомі західні теорії змови, такі, як плани таємного товариства ілюмінатів з управління світом, експерименти з інопланетними технологіями в Зоні 51, люди в чорному та інші

Ігровий процесРедагувати

Гра починається зі створення персонажа.

Гравець може вибрати його ім'я (воно буде використовуватися в діалогах і повідомленнях у грі) і зовнішній вигляд. Розробники збиралися дати і можливість вибору статі персонажа, але реалізувати її виявилося надто складно та дорого з-за зміни безлічі діалогів, а також тому, що додавання жіночого озвучення помітно збільшило б обсяг гри, який був обмежений розміром CD; ідея була залишена для Deus Ex II.

Також гравець отримує початковий набір очок досвіду, які, на відміну від більшості класичних RPG, не піднімають рівень досвіду», а безпосередньо розподіляються гравцем за 11 умінь (навичок): поводження з холодною, звичайною вогнепальною, важкою, снайперською зброєю та вибухівкою; злом звичайних, електронних замків і комп'ютерів; медицина, плавання і носіння екіпіровки.

Іншими відмінностями від класичних рольових ігор є відсутність чітко заданих класів персонажа (гравець може вибрати будь-яку комбінацію вмінь), і нарахування очок досвіду не за знищення противників, а тільки за виконання завдань (хоча завданням може бути і вбивство якогось конкретного супротивника. Також - за дослідження світу (знаходження секретних місць на рівні, в яких зазвичай знаходиться різноманітне спорядження). Тому стиль гри з мінімальною кількістю вбивств не ускладнює проходження.

Кожне вміння спочатку знаходиться на першому рівні розвитку і може бути розвинена до четвертого, однак кількість очок досвіду за всю гру недостатньо для повної прокачування всіх умінь - тому доводиться розвивати насамперед ті, які найбільш корисні для стилю проходження конкретного гравця.

Зміна якісних характеристик ігрового персонажаРедагувати

Ще одним способом змінювати характеристики персонажа є наноаугментації (англ. nanoaugmentation, в існуючому російському перекладі ігри називаються прирощення) - унікальні здібності, одержувані за сюжетом з допомогою впровадження в тіло Джей-Сі спеціальних наноботів.

Для їх установки потрібно знаходити спеціальні ємності і встановлювати їх собі з допомогою медичних ботів, які є чи не в кожній локації. Аугментації дають різноманітні додаткові можливості, такі як: збільшення сили, швидкості, регенерацію здоров'я, невидимість, покращене зір з висновком додаткової інформації про супротивників.

Аугментації працюють не постійно, а включаються гравцем; при роботі вони витрачають біоелектричну енергію персонажа, яку можна відновити знайденими батареями чи ремонтними ботами. Кожен вид аугментацій може бути встановлений в конкретну частину тіла (по одному в голову і очі, по одному руки і ноги, два в шкіру, три в торс). Для кожного з таких слотів можна вибрати одну з двох можливих аугментацій, вже встановлену можна замінити на іншу. У всіх аугментацій, крім Синтетичного серця, є 4 рівня розвитку (на більш високому рівні вони працюють ефективніше, довше і витрачають менше енергії), вони розвиваються іншими ін'єкціями, ємності з якими можна знайти при проходженні, вони встановлюються самостійно. Розвиваючих ємностей також не вистачає для повного розвитку всіх аугментацій

Жанрові особливостіРедагувати

Гра, як і більшість ігор Уоррена Спектора, знаходиться на стику жанрів: дія як у стелс-екшенах і шутерах від першої особи, розвиток персонажа як в рольових іграх, складні сюжет і діалоги, як в action-adventure.

Якщо за завданням необхідно потрапити в якесь місце, гра завжди надає кілька способів зробити це. Наприклад, в одній з перших місій гравець повинен пробратися в Замок Клінтон , він може спробувати пройти через головні ворота, зав'язавши перестрілку з охоронцями; пробратися з іншого боку будівлі, якщо встановив аугментацію, що дозволяє пересувати важкі предмети; або пройти через таємний вхід в стороні від будівлі, якщо дізнається пароль до електронного замка на ньому (його можна дізнатися у хлопчика в парку, якщо дати йому раніше знайдений шоколадний батончик).

Як правило, для виконання завдання місії (знайти людину або предмет, включити або зруйнувати якусь установку, завантажити дані з охоронюваного комп'ютера) необхідно пройти через рівень, зайнятий противниками. Противники представлені солдатами різних ігрових фракцій, звичайними і генетично модифікованими тваринами, роботами кількох видів, автоматичними турелями і навіть «греями». Проти них застосовується звичайний шутерный арсенал, що включає холодну (палиці, мечі), легку (пістолети), вогнепальну (гвинтівки, дробовики), важку (ракетниці, вогнемети і плазмомети), снайперськеу і нелетальну зброю (електрошокер, дротики з транквілізатором, газові гранати). Практично будь-яку місію можна виконати, не вступаючи в бій, знаходячи обхідні шляхи, такі, як чорні ходи і вентиляційні шахти. Противники реагують на звуки, що лунають поруч, тому їх можна обдурити, роблячи шум в якомусь місці (наприклад, кидаючи туди предмети) і прокрадуючись, коли вони збіжаться до місця шуму.

Нерідко доводиться відчиняти двері, замкнені на звичайні або електронні замки: тоді потрібно шукати ключі або паролі до охоронним комп'ютерів, записані на залишених КПК, використовувати відмички (теж звичайні або електронні), а багато замкнених дверей можна просто підірвати (останнє теж було нововведенням, майже у всіх іграх до Deus Ex пройти через замкнені двері можна було тільки знайшовши ключ).

У грі зустрічаються сейфи чи збройові ящики, які теж відкриваються ключами або відмичками, а також комп'ютери, зламавши які, гравець може дізнатися корисну для проходження гри і просто додаткову інформацію .

Інвентар гравця: зброя та спорядженняРедагувати

У грі є розгалужене внутрішнє меню керування персонажем, його спорядженням і доступною йому інформацією, зроблене в стилі звичайних меню Windows.

Воно складається з наступних частин
  • Інвентар. В інвентарі зберігаються всі предмети, які гравець може взяти з собою. Крім зброї, в ньому можуть бути:
    • Відмички і мультитули (англ. multitool, електронні відмички) - потрібні для злому звичайних і електронних замків. При цьому вони витрачаються, і чим сильніше розвинене відповідне вміння, тим меншою кількістю інструментів можна завершити злом.
    • Аптечки і біо-енерго-батареї - відновлюють здоров'я і біоенергію.
    • Удосконалення зброї - пристрої, модифікуючі зброю (збільшують точність, швидкострільність, обсяг магазину тощо).
  • Засоби захисту (бронежилет, костюм для захисту від агресивного середовища, спецкостюм часткової невидимості, акваланг).
  • Засоби радіоелектронної боротьби - електромагнітні і хвильові гранати, що застосовуються для дезорієнтації охоронних систем.
  • Їжа (від батончиків ...) - в обмін на неї вуличні бродяги можуть повідомити інформацію, яка допомагає виконати завдання.

Також до спорядження можуть бути додані бінокль, пристрій нічного бачення, димові шашки, вогнегасники та інше.

  • Здоров'я. Тіло персонажа поділено на 6 частин: голову, тулуб, 2 руки і 2 ноги, і пошкодження кожної з них обчислюються окремо. Пошкодження частин тіла впливають на можливості персонажа - так, з пошкодженою рукою персонаж гірше стріляє, а з ногою не може бігати; це діє як на персонажа гравця, так і противників
    • Аптечками можна відновити як загальне здоров'я персонажа (при цьому незначно підвищується рівень здоров'я кожної з частин), так і застосувати їх на конкретну частину тіла для прискореного її відновлення.
  • Аугментації. Тут наведено список доступних слотів для них, вже встановлені аугментації і їх рівень розвитку, тут же їх можна розвивати.
  • Уміння. Перераховані вміння і їх поточний рівень розвитку, звідси ж їх можна підвищити при наявності достатньої кількості очок досвіду.
  • Завдання та нотатки. Тут перераховані завдання, видані гравцеві (як поточні, так і вже виконані або провалені), а також збережені всі записи з комп'ютерів, знайдених гравцем. Нерідко в них зазначаються коди доступу, відкривають електронні замки.
  • Розмови. Сюди зберігаються тексти всіх розмов гравця з іншими персонажами і всіх повідомлень, отриманих ним по радіо.
  • Зображення. Тут знаходяться зображення, знайдені гравцем або надсилаються йому для виконання завдань (наприклад, супутникові знімки або плани локацій).
  • Логи. Сюди записуються дії гравця (наприклад «Ви підібрали аптечку», «Ви вимкнули камеру», «Ви відновили 25 % здоров'я»).

СпілкуванняРедагувати

В процесі проходження гравцеві потрібно розмовляти з персонажами гри; багато діалоги необхідні для подальшого просування. Розмови розкривають сюжет; дають можливість вибору подальшого шляху проходження; в діалогах з персонажами-торговцями можна купувати зброю і спорядження. За словами розробників, в грі більше 10 000 рядків тексту, використовуваного в діалогах - у кілька разів більше, ніж в інших іграх того часу. При розмові камера перемикається на вигляд від третьої особи і гравець втрачає контроль над персонажем, тобто не може здійснювати ніяких дій, поки не закінчить діалог.

Історичні чи часові зв'язкиРедагувати

Дії гравця нерідко впливають на подальші події. Наприклад, якщо на рівні Battery Park в Нью-Йорку гравець вб'є занадто багато людей, інтендант у штабі UNATCO не видасть йому додаткове спорядження; якщо під час нападу на квартиру Пола Дентона гравець стане захищати його, Пол виживе і буде допомагати гравцеві надалі, якщо ж гравець втече, Пол загине; якщо гравець порадить медику з UNATCO втекти, то пізніше отримає від того набір для розвитку аугментаций, а якщо дасть завдання залишатися там і шпигувати, отримає від нього код самознищення одного з ігрових босів - Гюнтера Германна, що дозволить уникнути битви з ним

Випадкова вікі